Haramkan saja pilihanraya

Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya geng-geng romPAKLAH baru saja umumkan bahawa cadangan untuk memperkenalkan penggunaan dakwat pada hari mengundi Sabtu ni dibatalkan. Baca sendiri berita ini secara percuma di Malaysiakini.

Patutlah geng-geng romPAKLAH bersungguh-sungguh dan tergesa-gesa meminda perlembagaan semata-mata untuk sambung kerja dia nih setahun lagi di SPR!

Kalau macam nih buang duit rakyat saja buat pilihanraya di Malaysia nih. SPR guna RM200 juta duit pembayar cukai untuk pilihanraya umum nih, tapi rakyat tetap saja tidak dapat menikmati hak mereka dalam menentukan pemerintah dengan adil dan saksama. Puncanya, sistem pilihanraya di Malaysia telah diperkudakan oleh Barisan Nasional, secara terang-terangan. Dan, SPR adalah kuda tunggangan romPAKLAH yang paling bebal akan terus patuh dan setia ‘mengikut telunjuk’.

Aku pasti RM200 juta itu termasuk kos membeli dakwat-dakwat yang bakal digunakan itu. Takkan mereks belum beli lagi? (Malaysiakini telah laporkan, 48,000 botol bernilai RM2.4 juta dibeli dari India.)

Dan, aku tak terperanjat langsung. Tak heran juga kalau tetiba, di saat-saat akhir penggunaan peti undi lutsinar juga akan dibatalkan. Inilah dinamakan semangat Malaysia Boleh.

Alasan: Keselamatan Awam. wakakakakakaa!!

Harus diingat, tema manifesto BN adalah Selamat . Aman . Makmur.

Kalau macam nih, haramkan sajalah pilihanraya di Malaysia.

Senang cerita, biar sampai kiamat BN/UMNO memerintah!

Rakyat pun tak perlu lagi susah payah, kita boleh ramai-ramai pakat hangguk sajalah.

Habis cerita.

This *is* the dirtiest elections ever

Posted in Demokrasi, Pilihanraya
4 comments on “Haramkan saja pilihanraya
  1. BN [mencarut] says:

    Pak Lah..mati saje laaa…..

    arifabdull: bro, kalau marah sangatpun jaga skit komen tu. aku marah gak, tapi aku tak mencarut & tetap hati2.

  2. MUSLIM says:

    Apakah mereka tidak takut kepada hukum Allah Sanggup menipu rakyat kerana kepenting kaum keluarga mereka kerana wang ringgit.Hey Rashid kamu akan menemui tuhan kamu tidak lama lagi ,mungkim selapas pelihan raya ini.Apa kah sihingga hari engkau tidak insaf atas pebuatan yang keji di sisi Allah ini.

  3. presiden_Malaysia says:

    Kita tengokkan aje lah apa lagi yang SPR ini nak buat .. banyak negara yang gunakan sistem dakwat ini .. takder masalah pun .. Poyo Lebih

  4. r_venugopal says:

    Why do we extend the term of the incompetent EC? Now we have the answer as the Barisan need a corrupted and untrustworth EC so that election fraud can go un-noticed. The entire world is watching us and we are going to be another Kenya where elections were rigged. Do not be surprised that the elections is cancelled and martial law is impsed or OPS Lalang 3 shall be activated.

Comments are closed.

Twitter Update

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,592 other followers

March 2008
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Please click Here to download and put this banner in your blog.

Blog Stats
wordpress stats plugin