Kenapa Ahiruddin Attan seru berhimpun di Istana Negara?

Kenapakah si ketua blogger(?) itu bersungguh-sungguh menyeru orang menyertai perhimpunan menentang Abdullah Badawi di Istana Negara, hari ini?

Akupun tak suka dan meluat tengok muka Abdullah Badawi (a.k.a romPAKLAH) serta konco-konco KJ, tetapi aku fikir situasi sekarang adalah tidak sesuai untuk mengadakan apa-apa perhimpunan. Jika penentang Abdullah Badawi dapat kumpul 10 ribu, pasti kumpulan penyokong beliau juga mampu kumpul 20 ribu orang.

Malang jika keadaan ini berlaku. Harapan baru dan kemenangan yang diperolehi melalui susah payah selama ini akan hilang begitu saja. Aku juga bukan peminat Anwar, tapi beliau telah membuktikan bahawa satu fajar baru adalah mungkin untuk semua rakyat Malaysia.

Kita wajib menyokong dan mendorong Perjuangan untuk demokrasi tulen dan pilihanraya adil berterusan… untuk sebuah negara bangsa Malaysia.

Tolonglah pertahankan kemenangan rakyat ini!

Sila baca saranan paling bernas ini: Kerajaan Terbuka untuk Rakyat gantikan BN sekarang.

Sila baca juga tulisan Uncle Zorro nih: NAH, NOT NAJIB UNTIL HE PUBLICLY APOLOGISE FOR HIS 1987 THREAT.

Tak kan seorang bekas pengarang akhbar MSM gagal mengerti dan memahami semua ini? Melainkan, ada udang di sebalik posting beliau itu!

Posted in Demokrasi, Pilihanraya
10 comments on “Kenapa Ahiruddin Attan seru berhimpun di Istana Negara?
  1. sloone says:

    arif…pendapat kami same jer. best lah🙂

    arifabdull: ya, kita semua mahukan Malaysia yang progressif dan sesuai untuk didiami oleh manusia, bukan sebuah neraka yang melaparkan rakyat.

    long time not see you, sis. last time was in 2004, after you leaving Mkini old office?. 😉

  2. OnTheFence says:

    just curious … with this tsunami, do we still in the opinion that SPR is not telus, still got pengundi hantu ? if bn win, we keep saying got hantu and what not, now the alternatif won, do we still maintain the same stand ?

    arifabdull: good question. as for my 2 cent, yes SPR is not telus… just go find & read out what was Abd Rashit said about this. actually, if the election system is free & fair I think BN will lost more. the reason for this tsunami is because the ppl is in full-swing mode so that they unable to cover by using ‘penipuan’, pengundi hantu, & etc anymore!

  3. Tan says:

    Saya setuju dengan kata bahawa jika tiada pengundi hantu, BN dah ditumbangkan atas akibat gelagat sendiri!

    arifabdull: begitulah adanya! tapi aku lagi suka kalau idea [‘memujuk’ 30 Ahli Parlimen BN yang jujur & baik masuk BA] dapat dilaksanakan segera (sila rujuk komen pertama tu).

    persoalannya, ada lagikah yang baik dan jujur dlm BN tu?

    Nak tau dia jujur senang jer… kalau dia join BA dgn ikhlas dan tanpa ‘dibeli dgn wang’… jujurlah tu, kan?

  4. phuongnana says:

    This post is very hoting, and this blog is high ranked in
    the top blogs report
    . You can
    earn some money with a good blog
    like this.

  5. Banyaknya link dalam satu post ni. Kreatif gak fikir ayat.hehe

  6. Apa Khabaq says:

    Satu biudaya yang perlu dikikiskan adalah pegawai dan ketua yang gagal dan uat perkara salah dikekalkan.

    Prinsip ini perlu dimulakan di Malaysia dan masanya yang sesuai dalah sekarang.

    Sekurang2nya inilah peluang untuk memulakan amalan dan mungkin budaya accountability.

    Asas untuk mengekalkan AAB dan jentera syaitannya kerana tidak menyukai Najib adalah satu pemikiran yang bahaya.

    Apakah asasnya? Adakah hanya kerana:

    1. Anwar Ibrahim menuduh Najib ambil RM930 juta dari deal Scorpene dan Sukhoi. Apa buktinya?

    2. Kes pembunuhan Altantunya oleh Razak Baginda yang merupakan seorang yg pernah ada urusan rasmi dengan Najib? Setakat perjalnana mahkamah, nampaknya tidak ada kaitan dgn Najib. fikirkan dari reaksi isteri Razak Baginda semasa di awal kes ini terkeluar, mungkinkah ada kemungkinan lain.

    We are not asking Malaysian to begin the culture of harkiri or sepaku, but a simple practise of accountability.

    As far as work and leadersip is concern, Najib is far better and balanced than the rest. Bear in mind, whoever is your choice must be politically viable.

    Najib is a mere suspect. Not even close to Anwar is confirmed criminal and is equally abusive of power during his reign. The new MB and his friend Khalid Ibrahim was equally corrupt man. (thats another story).

    If we are so concerned abt Rosmah, hmmm … are we being rationale and justified in our basis.

    We cannot be led in our rationale by mere guesswork, hunches, and prejudice. It is not progressive. I thought opposition are prmoting more progressive ideas?

  7. anakjawa says:

    Perhimpunan bukanlah satu penyelesaian…jgn cemarkan kuasa pembangkang. skrg pembangkang dh semakin ramai dikerusi parlimen… kita mintak mereka yang pertahankan maruah kita. Krjn mahu kita suarakan menerusi undi pilihanraya dan kita sudah buktikan. walau apapun bn masih menerajui krjn pskutuan….kita perlu bijak dan jgn terlalu emosional.

  8. anita kedah says:

    Dear Arif
    Assalamualaikum

    First time on your web, nice n cool. Like your kinda news etc. Well I would like to suggest something or an idea for your posting circulation. Myself not good in this yet.

    My suggestion is, why not the UMNO members in the Kedah, Penang, Perak and Selangor put up a banner to reject Pak Lah, rather then to waste time in waiting for the UMNO Gen Assembly. I dont think the Other party will mind about it.

    K, thanks for your mode on this site. Bye, wassalamualaikum.

  9. mantao says:

    Kerana ada suara-suara kecil yang mahu Pak Lah resign. Kalau dia tak resign kali ni, Malaysia akan terlepas ke tangan pembangkang. Yang menyokong Pak Lah hanya ahli-ahli yang kuat bodek, tidak ketinggalan menantu kesayangan dia. Jadi demi menyelamatkan UMNO, BN dan Malaysia. Pak Lah perlu berundur. Dah nyata Malaysia tidak suka Pak Lah. Jadi Berundurlah secara terhormat. Jangan jadi seperti Anwar Ibrahim.

  10. Tenang Bin Kalam says:

    AKU aku benci dengan orang politik..baik UMNO,PKR,Pas dan paling benci DAP dan parti-parti yang lain…tahu bodohkan orang sahaja..Kau orang ingat Negara Malaysia tercinta macam ayam kfc ker….boleh tukar ikut perasaan..ingatlah anak cucu …mak kat rumah..kau orang beriya-iya dengan orang politik buat habiskan beras ajer…tu tenguk anak-anak adik beradik belajar..lagi faedahh…ingatlah dunia nie sementara…lastly sekali Pal Lah apa apa pak lagi berhenti….KJ apa apa KJ jangan ingat orang suka..stail rambut orang dah tahu ader masalah…jum…kita teruskan hidup……………sebab nya…orang politik … banyak menyusahkan orang….

Comments are closed.

Twitter Update

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,592 other followers

March 2008
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Please click Here to download and put this banner in your blog.

Blog Stats
wordpress stats plugin