Najib mengaku Perak masih bawah Pakatan

Berita asal:

He [Najib] said there was a need for the party to examine its strengths and weaknesses, especially in the five states ruled by Pakatan Rakyat.

“We cannot accept the current status quo and be satisfied with just holding the post of an Umno division head in a state that is ruled by somebody else,” he said, adding that the next general election would be a great test apart from the upcoming by-elections.

TERJEMAHAN

Beliau [Najib] berkata parti [umno] perlu menilai semula kekuatan dan kelemahan, terutama di dalam lima negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat.

“Kita tidak boleh menerima status quo semasa dan berasa puas dengan hanya memegang jawatan ketua bahagian Umno di dalam sebuah negeri yang sedang dikuasai oleh orang lain,” katanya, sambil menambah bahawa pilihanraya umum akan datang merupakan ujian hebat selain daripada pilihanraya kecil yang bakal mejelang.

Sila baca posting awal untuk memahami konteks perkara ini.

Posted in Demokrasi
2 comments on “Najib mengaku Perak masih bawah Pakatan
  1. Hamba Allah says:

    Dah nama pun perompak.. ada je silapnya

  2. nur says:

    PR sebenarnya dah jadi gila talak kerana hilang kuasa kat Perak. Tak faham atau tak reti bahasa ke, aku pun tak tau. Sultan kamu kan bekas Ketua Hakim Negara. Lebih arif. Kamu tu macai je.

    Salah!!! bukan sultan yang lebih arif, akulah yang lebih arif sebab nama aku Arif…. wakakakaa

Comments are closed.

Twitter Update

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,592 other followers

March 2009
M T W T F S S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Please click Here to download and put this banner in your blog.

Blog Stats
wordpress stats plugin